12 juni 2012

Äntligen!

Idag har jag äntligen tränat MTB igen, för första gången på drygt 3 veckor. Sedan jag senast tränade MTB den 20/5 och sprang en halvtimma den 22/5, har jag inte kunnat träna någonting p.g.a. en j-a tröttsam förkylning. Jag har väntat och väntat på att det onda i halsen skulle försvinna och äntligen var jag idag frisk nog. Egentligen fanns hälsan redan igår, men jag ville hellre träna med klubben idag än köra ett ensampass igår. Sagt och gjort!
Dagens pass gick på banorna vi röjde för förra måndagen. Efter det dåliga vädret senaste veckan med en del regn (inte jättemycket, men ändå) var jag lite osäker på hur smutsig man skulle bli, men det visade sig helt ogrundat. Banan är inte alls särskilt blöt, det är väl egentligen bara en av uppförsbackarna på 5km-slingan som är lite lerig men inget som ska ge upphov till några problem för de tävlande. Jag klickade ur där, men det berodde på att jag var rätt trött och hjärnan inte fungerade riktigt som den skulle. Det kändes att jag inte hade tränat på 3 veckor. Kolla in min pulskurva på Garmin, det ser nästan ut som jag har kört race. Då ska ni veta att jag större delen av tiden satt och tyckte det gick sakta för jag inte orkade ta i. På Garmin kan man också se hur banan går - lite stökigt men det får duga. Tyvärr funkade inte auto-varven. Hade tänkt dela upp det bättre för hand men det blev för sent på kvällen.

1 kommentar:

  1. Hejsvejs Hans!! Ska bli skoj att köra den nya banan på ymer, försökte kolla in lite hur den går på din garmin karta. Jag har ju kört den förra banan några gånger så man får utgå från den oc h sen se var det är nytt. På kartan ser det jättefint ut!!
    Ses på lördag/GT

    SvaraRadera