30 maj 2011

Träning igen - med koll på pulsen!

När sonen tränade fotboll idag passade jag åter på att ta mig en tur i skogen.
Utgick från senaste rundan men förlängde ett par gånger - bl.a. tog jag värsta backen i värre varianter 2 gånger extra. Innan jag åkte iväg hade jag med hjälp av en bruksanvisning(tack Google) lyckats nollställa pulsvärdena och fick riktiga värden som jag känner att jag kan tro på. Pulsen toppade på 199 och snittade på 173. Hade underbart kul!
Och krampen under foten kom inte idag - hade flyttat SPD-klossen några mm bakåt under skon, det verkar ha gjort susen. Som bonus var det enklare att vrida loss foten när jag behövde stöd. Ja, jag vet - man ska inte behöva ta ur foten! Men jag är inte så bra på teknikdelen ännu och då går det ibland för sakta för att jag ska kunna hålla balansen. Det kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar