5 april 2011

MTB-premiär ikväll

Tog bussen till jobbet idag - gick till fots i rasande takt igår, var sedan ute på en 40-minuters promenad med hustrun på kvällen. Ville inte gå idag igen. Igår gick jag till jobbet på 20 minuter. Från dörren hemma till dörren på jobbet idag tog det 19 minuter. Ingen tidsvinst med buss alltså.
   Ikväll är det så dags för den efterlängtade MTB-premiären. Tyvärr är det nog så att varken väder eller hälsa får entusiasmen att flöda. Fick ett mail från en av ledarna igår där hon flaggade för att det eventuellt kan bli landsväg i stället. Det kan ju bli hur kul som helst - får hoppas att det blir ett gäng som tar det väldigt lugnt då. Jag är inte alls i form. Men jag har bestämt mig för att jag ska vara med ikväll så det blir inte tal om några avhopp eller undanflykter. Tror jag åker upp till klubbstugan lite före träningen och känner mig för i skogen först, så har man i alla fall fått lite "riktig" MTB.

2 kommentarer:

  1. Du har en poäng där. Jag brukar i och för sig köra själv, men inte på MTB-bana i snö...
    Har lovat hustrun att ta det lugnt ändå - jag är ju inte i högform direkt.

    SvaraRadera