3 april 2016

Långledigt...

Senast jag cyklade var den 13/3 - 3 veckor sedan, 1 timme i smålurigt snölag. Innan dess var det den 6/3, 90 min i jobbig snö. Passet dessförinnan var 28/2, även det en 90-minutersrunda i jobbig snö. Före den 28/2 var det två veckors vila. Det innebär att sedan den 13/2 har jag tränat 4 timmar - på 7 veckor! Och sedan den 14/3 har jag haft problem med luftrören - hosta, astmaliknande tendenser vid ansträngning. I lördags försökte jag mig på en liten joggingtur längs vattenbrynet i Las Palmas - det gick drygt 5 minuter, sedan började det kännas obehagligt med andningen. Jag misstänker att det dröjer minst två veckor innan jag kan återuppta träningen. Det innebär att tävlingsstart den 23/4 i Varberg är uteslutet, liksom troligen Kvänum den 1/5. Möjligen kan det vara aktuellt med en start i Vårgårda den 15/5, annars blir det väl bara hemmatävlingen i Borås den 18-19 juni. Känns för jäkligt, men nu måste jag verkligen bli av med den här förkylningen - eller vad det är.
Surt känns det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar