9 april 2013

Andens seger över köttet...

Idag hade jag bestämt mig för att jag skulle ta en sväng på 1½ timme, bort mot Rya Åsar och kanske uppför Björbobacken. Kom iväg ut precis efter kl 18 och började i lugn takt med lite uppvärmning. Kändes lite segt men tänkte att det nog skulle ordna sig bara jag kom igång. Well - jag kom aldrig igång. Hela passet var en lång kamp mot ben som helt saknade energi. Emellanåt glimtade det till och jag kunde trycka på uppfär en rotbacke eller över ett krön, se'n var kraften borta igen.
Med sådana förutsättningar fick jag rikta in mig på teknik idag. Det blev ett par svängar i olika småbranta backar. Underlaget komplicerade dock tillvaron en del, så det gick väl sådär. Nå - jag tog mig i alla fall igenom 90 minuter. Och på något konstigt vis - när jag började komma mot slutet på turen började det kännas lite positivt igen, benen började svara och jag orkade jobba lite i slutbackarna. Så när jag kom hem kändes det ändå som vanligt - helt underbart att ha varit ute på en lekstund i skogen.
Dagens Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar