28 december 2010

Nystartad blogg

Jahapp - så har man hakat på då. Tanken med bloggen är att jag ska rapportera om mina vedermödor som nybörjare inom MTB. Förhoppningsvis motiverar detta mig att träna - det är annars så himla lätt att hitta ursäkter för att inte göra det.
Jag kommer faktiskt börja med en klockren bortförklaring: jag vågar inte träna alls just nu då jag äntligen börjar bli av med en otäck svidande boll i halsen. Som grabbens MTB-tränare uttryckte det: "det känns som om jag har ätit glödande kol och druckit frätande syra!"
Nu är väl jag inte riktigt så illa däran som stackars Anki var - kanske tack vare diverse tyska hokuspokusdroppar och kapslar - men ändå illa nog för att jag ska passa mig för att cykla i -20 grader...

Annars började jag riktigt bra i höstas: nytt jobb i sta'n, bara 7 minuters cykelväg. Lika långt som till gamla jobbet, men där var parkeringen gratis. I sta'n kostar det 30:- om dagen. Alltså började jag med att cykla till och från jobbet 4 veckor i sträck. På 20 dagar behövde jag bara dra på mig regnstället 2 gånger - så säger dom att det regnar mycket i min vackra stad. Dom vet inte vad dom pratar om.

Efter 4 veckor kom så första förkylningen - ont i halsen och bihålorna. Jag försökte cykla men då blev det värre. Försökte träna på crosstrainer i källaren - samma sak. Nåväl, det blev bättre efter ett par dagar, se'n cyklade jag igen. En vecka gick det bra, se'n har jag inte kommit igång mer. Jag är bedrövad.

MEN...bara halsen slutar svida ska jag börja cykla igen. Jag har ju slängt på dubbdäck och skärmar, klart att jag ska använda cykeln då.

Jag återkommer med rapport ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar