31 januari 2017

Källarpremiär!

Ikväll har jag gjort säsongens första källarpass. Jag kände under lördagens MTB-distans att det blev lite jobbigt i ryggen, inte så konstigt efter 4 månaders icke-träning. Jag vet sedan tidigare att crosstrainer är bra träning för ryggmuskulaturen, så det kommer bli några CT-pass under resten av vintern. Dagens pass blev ett ganska enkelt - en trappa mellan 160 och 240 W, ingen extrem ansträngning men svettigt ändå.
Därmed kan vi stänga boken för januari månad och konstatera att året börjat ganska bra. Totalt 15h 20 min träning på 31 dagar - bara 10 min ifrån mitt "drömsnitt" på 30 min per dag.
Jag kan också konstatera att min balansgång mellan frisk och förkyld verkar gå bra än så länge. Det känns bättre och bättre, inga återfall ännu. Fortfarande skyndar jag dock långsamt och ser till att få mil och timmar i kroppen - farten får jag ta senare.
Februari kommer börja tungt då jag åker till Helsingborg på söndag kväll för en veckolång intensivkurs med 12.timmarsdagar. Jag tar med träningskläder men tvivlar på att jag kommer hinna / orka använda dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar