25 januari 2017

Det går bra nu...

Ja, faktiskt, ingen ironi alls. Det går bra. Ikväll har jag kört runt, runt i Ryahallen, 46km vilket är 230 varv. Inte långtråkigt, inte yr i huvudet. Vi körde 6 st 8-minutersintervaller idag och jag klarade att åka i samma grupp som jag gjorde förra vintern. Egentligen var det aningen för snabbt för mig men i nästan alla intervallen funkade det. Enda problemet kom när två framför mig föll ur för att haka på en snabbare grupp och jag fick en lucka fram till Kim, det blev lite för mycket för mig. Jag hängde mig kvar men när vi kom ikapp två som körde lite långsammare bestämde jag mig för att haka på där i stället. Typiskt nog hann jag bara släppa farten, så bestämde sig den främre av de två för att falla in bakom Kim och ökade farten. Då gick snöret av för mig...
Annars kändes det bra, förkylningen lyser med sin frånvaro och återhämtningen mellan intervallerna funkar. En riktigt trivsam kväll med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar